A Deficiência e a Inclusão Social

Autores

  • Betha Valente

DOI:

https://doi.org/10.46525/ret.v21i1.396

Resumo

O artigo apresenta a necessidade de regulamentação da educação
especial no Brasil, apresentando dados do IBGE sobre o número de pessoas
que no país sofrem algum tipo de necessidade especial. Procura apresentar o
deficiente não como “melhor ou pior do que uma pessoa sem deficiência”. Ele
tem algumas limitações mas também muitas habilidades. É fundamental que a
família se prepare para acompanhá-lo, bem como se faz necessária a superação
do preconceito nas relações sociais, em vista da inclusão social e escolar.

Abstract: The article advocates the need of regulation about special programs
in education in Brazil, on the basis of data supplied by IBGE concerning the
segment of population suffering from some kind of deficiency. The aim is to
show that handicapped people are not worse or better than those without any
deficiency. Mention is made of both limitations and abilities. It is important to
stress the role of the family in providing the means to develop abilities of
handicapped children to do something useful so as to be of help to overcome
rejection and bias by means of social and educational integration.

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Publicado

2016-11-09

Como Citar

Valente, B. (2016). A Deficiência e a Inclusão Social. Revista Encontros Teológicos, 21(1). https://doi.org/10.46525/ret.v21i1.396